Szeretettel köszöntelek a Retro Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz...vagyis nosztalgiázhatsz a 60-as, 70-es, 80-as évekhez kapcsolódóan.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Retro Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Retro Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz...vagyis nosztalgiázhatsz a 60-as, 70-es, 80-as évekhez kapcsolódóan.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Retro Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Retro Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz...vagyis nosztalgiázhatsz a 60-as, 70-es, 80-as évekhez kapcsolódóan.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Retro Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Retro Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz...vagyis nosztalgiázhatsz a 60-as, 70-es, 80-as évekhez kapcsolódóan.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Retro Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A 119 éves Skoda-történet sikermodellje az 1000MB, az önhordó szerkezetű, farmotoros, hátsókerék meghajtású limuzin. Végsebessége 130 km/ó, fogyasztása 8 l/100 km. Négyhengeres, 46 DIN-LE-s, 988 m3 lökettérfogatú alublokk motorja a világon először készült alumínium présöntéssel. A Renault Dauphine-nel és a Bogárral mutat hasonlóságot. Az újmódi Skodák karosszériája és belső tere kialakításában olasz formatervezők vettek részt. Ennél a típusnál is megfigyelhető a szépségre és a jobb térkihasználásra törekvés, az előd Octavia mellső fényszóróit Jaroslav Kindl tervezőmérnök hátrébb helyezte, illetve az orr-részbe süllyesztette, megadva ezzel a kaszni jellegzetességét. Az évek során kisebb módosítások történtek, új krómozott díszeket kapott, a hátsó sárhányón lévő kopoltyú rácsozatra változott, megjelentek a tuningolt változatok, az 52 LE-s 1000MBG, az 1100MB, 1000MBX. Még az 50-es évek közepén elhatározták a népautó gyártását. Ezért teljesen új gyár épült Mlada Boleslav-ban. Az 50 darabos nullszériát szovjet tájakon tesztelték, sivatagban és téli hidegben, valamint a keletnémet autópályákon. A végleges prototípus 1963 decemberére készült el. Bemutatóján, a gyár udvarán elsőként Leonyid Brezsnyev próbálhatta ki, aki amúgy autómániás és nagy autógyűjtő volt. (Fotója az Autó-Motor 1964/2. számában.) A sorozatgyártás 64 elején kezdődött, az első évben 18 331 db-bal, 1969-ig összesen 443 141 db-ot gyártottak belőle. Az ára 44 ezer korona volt, annyi mint a hasonló kategóriájú nyugati kocsiké. Napjainkban is kb.16 ezer forgalomban van. A cseheknél nagy becsülete van a veterán autóknak, ma már egy-egy "embecskó" is keresett darab.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!