Szeretettel köszöntelek a Retro Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz...vagyis nosztalgiázhatsz a 60-as, 70-es, 80-as évekhez kapcsolódóan.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Retro Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Retro Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz...vagyis nosztalgiázhatsz a 60-as, 70-es, 80-as évekhez kapcsolódóan.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Retro Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Retro Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz...vagyis nosztalgiázhatsz a 60-as, 70-es, 80-as évekhez kapcsolódóan.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Retro Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Retro Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz...vagyis nosztalgiázhatsz a 60-as, 70-es, 80-as évekhez kapcsolódóan.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Retro Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A FIAT Ansaldo CV 33, illetve a módosított CV 35M típusjelű kis harckocsi a Magyar Királyi Honvédség első rendszeresített harckocsija volt, alapvető harcászati célja a felderítés, menetbiztosítás. A farmotoros, első kerék meghajtású, 3,2 m hosszú, 1,3 m magas, 3,2 t tömegű kocsi úton 42, terepen 15 km/ó sebességgel haladt. Az 1938 márciusában meghirdetett győri program lehetőséget adott a honvédség fejlesztésére, az év őszén már elismerték Magyarország fegyverkezési egyenjogúságát. A Honvédség 150 db-ot rendelt és kapott 1935/36-ban az Ansaldókból. Ezek részt vettek 1939-ben a szlovák-magyar határháborúban, majd Kárpátalja biztosításában, 1940-ben az erdélyi bevonulásban, 1941-ben a délvidéki hadműveletekben. 1941 nyaráig voltak hadrendben. Strapabírásuk nem tartozik a sikertörténetek közé. Ennek ellenére a Szovjetunió elleni hadjáratban még néhány példányuk részt vett (internetes nem magyar források 65 darabról írnak). Az elhasználódott járművek bevetése katasztrofálisnak bizonyult, már a Kárpátokon való átkelés közben meghibásodtak. 1941. júl. 27-én Dordirevka ukrán falunál a támadásra induló 23 tankból 18 vált harcképtelenné. A támadást egy lencseföldön keresztül indították meg, és a szívós növény indái megfogták az Ansaldók lánctalpát, a motorok sorra lefulladtak. Az önindító hiánya miatt a legénységnek a gyilkos szovjet tűzben el kellett hagynia járműveit, hogy a farpáncélon lévő kurblival próbálja újraindítani harcjárművét. Az eredmény totális kudarc lett. A megmaradt harckocsikat, fegyverzetüket kiszerelve kiképzési, oktatási célokra alkalmazták. A rendőrséghez került 10 db, kékre festett 35M kis harckocsi Budapest ostroma során semmisült meg 1945. januárjában.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!